Jogszabály változás – tegye fel a kezét, aki érti!

Rendszeresen követjük a jogszabályváltozásokat, amik a közlekedéssel kapcsolatosak, hogy Önhöz is mindig eljuttassuk a legfrissebb információkat. A június 30-án megjelent közlöny a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosítását tartalmazza. Többek között szól a környezetkímélő gépkocsi definíciójáról, a járművek terhelhetőségének számításáról, valamint a hátsó fényvisszaverők elhelyezéséről és formájáról.

A jogszabályok megfogalmazásában mindig találunk gyöngyszemeket. Ez most sem volt másként. Mivel nagyon kíváncsiak vagyunk a jogszabály mögött rejlő titkos tudásra, kérjük aki tudja a megfejtést, írja meg nekünk!

A kérdés tehát, hogy az alábbi jogszabályrészletben a különböző tömegek hogyan kerültek meghatározásra?

“Személyszállításra szolgáló jármű esetében egy személy tömegét M1 kategóriájú gépjármű esetén 75 kilogrammal, egyéb kategória esetén 68 kilogrammal, a nem menetrend szerinti helyi forgalom lebonyolítására készült autóbuszok esetén 71 kilogrammal, az autóbusz vezetőjének tömegét 75 kilogrammal kell számításba venni.”

A vonatkozó közlöny részletet az alábbi linken olvashatja:

KÖHÉM rendelet módosítása